úterý 28. ledna 2014

Celerové hody

Celer není nepřítel!

Celerové hranolky s pečenou zeleninou

Ingredience:
celer
paprika
rajčata
olej, libovolné koření

Postup:
- celer okrájíme, nakrájíme na hranolky, promícháme s kvalitním olejem a libovolným kořením, vyskládáme na plech (na kterém je pečící papír), zbytek plechu vyložíme plátky papriky
- pečeme na 180°C asi 30 minut
- ke konci pečení přidáme rozkrojená rajčata


Celerovo-mrkvové pyré

Ingredience:
1 středně velký celer
2 menší mrkve
cibule
citron. šťáva
olej, voda, libovolné koření
rostlinná smetana (nemusí být)

Postup:
- jeden celer okrájíme, nakrájíme na kousky, pokapeme citron. šťávou a nastrouháme 2 menší mrkve
- na pánvi osmahneme cibuli, přidáme celer a mrkev, zprudka osmahneme a podlijeme hrnečkem vody, dusíme do měkka
- rozmixujeme a tímhle bodem můžeme skončit, pokud se vám bude zdát konzistence dobrá, pokud ne, vrátíme na pánev a necháme odpařit přebytečnou vodu
- dochutíme kořením dle chuti, můžeme přidat dvě lžíce rostlinné smetany
- určitě by to byla fajn příloha, ale já si k tomu jen opražila hrst ovesných vloček se sezamem, bylo to znamenité :)

19 komentářů:

  1. Joo to se mi taky stává :D bylas nakonec v sobotu? My jsme se ségrou nešly, já jsem si na to vzpomněla až v 6 a už bychom se tam nestihly dopravit a ségra pro jistotu zapomněla úplně. Ale až to bude o víkendu příště, tak na 100% jdeme :D
    Zrovna jsem celer dojedla :D pečený ho miluju, ale klidně ho jím i syrový, což moc nikdo nechápe :D
    to pyré si už píšu, vypadá skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla. :3 To je škoda, tak snad příště!
      Rawisté mají rádi syrový celer s mákem. ;)

      Vymazat
  2. Vypadá to krásně, ale já celer nesnáším. On tak divně voní :-D Možná, že pečený je dobrý :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se ho bála a vyhýbala se mu, ale co jsem zkusila to pyré, zamilovala jsem si ho. :)

      Vymazat
  3. Ha, celer je geniální potravina, hlavně ho tedy miluju jen tak s olivovým olejem a solí osmažený na pánvičce místo chipsů:D Toho bych mohla sníst kila!

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za super tip s celerem! Vypadá to skvěle. :) Dělávám z něj krém (polívku) nebo salát a jak jsem ho dřív nesnášela, teď ho můžu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polévku jsem ještě nezkoušela, ale láká mě to! :)

      Vymazat
  5. Měla jsem celer jen jednou... už si ani nepamatuju jak upravený byl přesně, ale asi smažený na způsob řízku? :D No, prostě to bylo to nejhorší, co jsem kdy jedla, ale ty tvoje recepty vypadají tak chutně! Takže, že mu dám šanci :)) A krom toho, ta raw pohanková kaše je taky úplně super! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. :)
      Já ten celerový řízek měla asi před rokem a docela mi chutnal. :D

      Vymazat
  6. Všechno vypadá moc dobře!
    Celer jsem nikdy neměla, tak snad jednou ochutnám. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Celerove hranolky zboznuju :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Recepty si ukládám a musím vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ne ze by to nebylo hezky mit za mesic 10kg dole :D ! celerove hranolky mnam :)

    OdpovědětVymazat
  10. Celerový hranolky jsou top! ♥ a to jsem dřív celerem naprosto opovrhovala.

    OdpovědětVymazat
  11. Podobné hody som mala aj ja nedávno a musím povedať, že vďaka tvojmu článku som si ich millo pripomenula :)

    OdpovědětVymazat