pondělí 17. srpna 2015

Jak jíst bílé tofu (natural)

Často se setkávám s lidmi, co říkají, že jim tofu nechutná, že je to hmota bez chuti. Pak se jich ptám, jaké tofu měli a jak ho upravili. Odpověď je snad vždy stejná. Měli bílé tofu a buď ho jen opekli na pánvi nebo ochutnali syrové a pak letělo do koše (protože ani pes to nejedl).
Samozřejmě jsou i lidé, co bílé tofu bez ochucení milují a ty já obdivuju, protože tohle nedávám.
Pro tu první skupinu tu vyjde pár článku s tipy, jak tofu upravit. A budou nejen slané, ale i sladké!
***
A tady už je první trojice. :)
**

Nejjednodušší způsob. Stačí sojovka (tamari či shoyu).
Plátky tofu pokapeme sojovkou a osmahneme na pánvi nebo dáme péct do trouby. 
Nejraději ho mám s žitným chlebem a hořčicí, ale je fajn i s rýží a bulgurem.
*


Míchaná tofíčka či míchaná tofu vajíčka či míchané tofu
Rok zpátky se u nás jedla denně.
Dělala jsem je podle receptu ze soucitně >tady<, ale časem jsem si je upravila podle chuti - nepřidávám římský kmín ani citronovou šťávu a radši než černou sůl (která má na mě hodně vajíčkovou chuť) volím lahůdkové droždí.

TIP na vylepšení: I když  je to dnes o bílém tofu, musím říct, že jsou super i z uzeného, chilli nebo lahůdkového (od Alfabio, které mi jinak nechutná). Nejlepší je kombinovat bílé s ochuceným.
*


Tofu v hořčičné marinádě
I tohle tofu je u nás hodně oblíbené. Jak na něj?
Marinádu dělám od oka: olej, hořčice, česnek, sůl. Vyválím v ní plátky tofu a nechám uležet v lednici nejlépe přes noc, pak buď smažím nebo peču.
Nejraději ho mám s rýží.
***

Dejte vědět, jak vám chutnalo, pokud některé z nich vyzkoušíte. 
A pokud máte svůj oblíbený recept, podělte se! :)

35 komentářů:

  1. Vzpomínám si, jak jsem si poprvé koupila tofu a bylo to zrovna bílé. Taky mi to nechutnalo, ale už ani nevím, co jsem s ním provedla :D Pak jsem se dočetla, že nejlepší je uzené, tak jsem tomu dala druhou šanci a koupila a uzené a to byla láska na první ochutnání. Pak postupem času jsem si koupila znovu to bílé a chuťově už to bylo lepší. Teď mi ta chuť nevadí, ale samozřejmě raději sáhnu po uzeném nebo lahůdkovém. Z bílého si většinou dělám míchaná tofu vajíčka :) A nebo na něj plácnu tamari :D Hořčičná marináda vypadá super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem to podobně, akorát já po bílém místo uzeného zkusila marinované od Sunfoodu a pak jsem ho jedla denně. Teď si ho radši nekupuju, protože ten balíček sním na posezení, což se mi u jiného tofu neděje. :D

      Vymazat
  2. Já tofu naštěstí poprvé ochutnala marinované a i tak mě nějak neohromilo. I přesto jsem ho jedla, nechtěla jsem si připustit, že mi nechutná a na tu chuť jsem si časem zvykla a úplně si ho zamilovala♥ uzené taky zbožňuju a jak jsem nemohla bílé tofu ani cítit (i ve sladkých krémech z tofu jsem ho cítila) tak jsem mu díky miso polévce přišla na chuť a už mi chutná i samotné bílé tofu :3. Ale třeba takové natto, to mi asi nebude chutnat nikdy :D
    Recept na tofu s hořčičnou marinádou se mi fakt hodně líbí, určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu, opravdu ne, jak muže někdo samotné natto pozřít. Nebo tempeh natural. To je konec :-D

      Vymazat
    2. Marinované od Sunfoodu? To je u mě láska na první ochutnání. :D

      Natto ani tempeh natural bych nedala. Brr. :D

      Vymazat
  3. Hořčičnou marinádu mám moc ráda... Až se někdy rozhodnu ochutnat tofu, tak ji asi vyzkouším :) Děkuji za nápad! :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vážně super. Sestra i přítel ji zbožňují. :)

      Vymazat
  4. Páni supeeer !
    Já poprve ochutnala taky to klasicke a vubec mi nechutnalo,ted jsem si uz nekolikrat koupila uzene a to je vyborne takze musim prubnout i to bíle a prubnout ho :D !
    Nejvíc me zaujaly "míchaný" vajíčka :D !

    OdpovědětVymazat
  5. Článek jako zrozený pro mě, už cca půl roku ho jím pouze okořeněné, tak by bylo vhodné to nějak obzvláštnit :D nejvíc se mi líbí varianta s vajíčky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Zbožňuju uzené tofu, ale to bílé jsem jednou měla a letělo do koše :D
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uzené teď jídávám asi nejčastěji, není s ním žádná práce. :D)

      Vymazat
  7. Dost lidí si stěžuje hlavně na tofu z kauflandu, mě třeba chutná, je perfektní pro zapečení do toustovače mebo na nakrájení na tenké plátky a ohřáté do křupava (cca 4-5 minut) v mikrovlnce x)
    Bt, nemá tam být 'chuť'? ,,šťávu a radši než černou sůl (která má na mě hodně vajíčkovou sůl)? xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho měla jen na ta míchaná vajíčka a tam bylo good. :) Nejvíc kupuju Alfabio (nj, Lidlové ceny:D).
      Samozřejmě to tam mělo být. Díky! Sice si to po sobě čtu, ale nějaký věci člověk prostě přehlídne, i když to po sobě kontroluje. :( :D

      Vymazat
    2. Ještě dodávám, my mikrovlnku nemáme (přítel ji nechce používat ze zdrav. důvodů a mně to neva, protože mi v ní ohřívané jídlo nechutná... i když takový mugcake..).
      O toustech mi ani nemluv, doufám, že brzy budu mít svůj starý toustovač funkční. :D)

      Vymazat
  8. Taky si takhle upravuji tofu. Tamari používám hodně často a lahůdkové droždí u mě doma nesmí chybět. Tofu je super rozmixované i na sladko třeba s karobem nebo s jahodami a na světě je super dezert. Mě se líbí, že je takové multifunkční :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. já prostě s tofu nejsem kamarádka, hlavně doma mne neláká si ho dělat, ale takhle opečené bych si ho asi i dala:) v restauraci mne občas zaujme recep s ním,taksi ho také někdy dám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase nepřišla na chuť seitanu, ale teď jsem ho zkusila v restauraci - rozpečený bagel se seitanem a veganským sýrem a slintala jsem blahem. Takže chápu. :)

      Vymazat
  10. Já musím říci, že jsem nedávno zkoušela jako chilli con care a moc mi teda nezachutnalo, když už tak mi tedy více chutná šmakoun, vím, že to je obojí něco jiného, ale šmakoun je mi milejší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do chilli con carne bych asi dala něco jiného než tofu. ;)
      Mně šmakoun nechutnal nikdy, když jsem ho od někoho dostala, máti ho zkoušela sníst, ale prostě hned letěl do koše. :D

      Vymazat
  11. Tofu jíme dost často, nejradši teď máme od Luntera (alfabio) Chilli. Nejraději ho dávám do indické červené čočky, mňam.
    A pak klasicky jiné než chilli tofu marinuju a smažím na grilovací pánvi (nejradši do maďarské pasty z pálivých paprik a nějakého koření ala kari nebo podobných). Tofíčka bych vyzkoušela, ale nejsem vegan, je pro mě pořád jednodušší prásknout na pánev vejce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, u tebe bych se najedla. :3 Chilli tofu také nejčastěji kombinuji s červenou čočkou. :)

      Vymazat
  12. Samotné natural tofu mi nechutná, ale když se ochutí, tak je super :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, ráda bych tě informovala o tom, že jsi vyhrála v mé giveaway :)
    Budu tě kontaktovat na email :)
    Měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
  14. To mícháné tofu mě láká už mega dlouho, musím ho konečně zkusit! Právě jsem si ještě černou sůl nepořídila :/ ale lahůdkové droždí mám! :D takže to vyzkouším i bez černé soli:) Já jednou tofu zkusila na sladko a za mě ne! :D ale naslano mi chutná :)
    Bulgur je taky super, ale kuskus mi vyhovuje jeho rychlou přípravou :D takže jsem věrná mu. Bulgur s avokádem nezní blbě.. naopak! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen do toho. :)
      Jsem ráda, že alespoň někomu nezní bulgur s avokádem děsivě. :D

      Vymazat
  15. Wow, tyto úpravy neznám a všechny znějí zajímavě! :) Já teda patřím k těm, co mají tofu natural rádi i samotné, takže mi nedělá problém jej jen tak přikusovat k zelenině :D

    OdpovědětVymazat
  16. Tofu jsem zkoušela poprvé minulý týden, jen jsem ho opekla na olivovém oleji a teda ádný zázrak, ale je mi jasné, že když se dobře připraví, může to být dobrota :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě ono.. Příští pokus bude určitě lepší. :)

      Vymazat